04 / 25 29 104

Samostojni podjetniki in TRR

Samostojnim podjetnikom od 1.1.2016 dalje ni več potrebno imeti ločenega bančnega računa za transakcije vezane na opravljanje dejavnosti. Do sedaj je veljalo, da mora podjetnik za dejavnost imeti ločen bančni račun (lahko osebni ali poslovni) od privatnega. Nova zakonodaja sedaj omogoča, da zadostuje že en sam račun.

Kakšna je razlika med poslovnim in osebnim računom

Osebni račun je označen s črko A, kar pomeni, da v javni evidenci AJPES ne bo objavljen. Poslovni račun ima oznako T in bo objavljen v evidenci AJPES.

 Oznaka bančnega računa torej vpliva na javno objavo podatkov o računu s tem pa tudi na to, da v primeru oznake A:

  • poslovni partnerji na AJPES ne bodo videli številke vašega bančnega računa
  • v primeru, da bo vaš bančni račun blokiran, tega vaši poslovni partnerji ne bodo videli (in seveda obratno, tudi vi za vaše poslovne partnerje v takem primeru ne boste videli blokade)

Največja prednost skupnega računa v primerjavi z ločenim je zagotovo stroškovni vidik, saj so storitve bank obračunane precej ceneje.

 

Kljub vsem zgoraj navedenim dejstvom pa podjetnikom svetujemo uporabo ločenega bančnega računa (ki je lahko tudi osebni), saj je z računovodskega vidika smiselno imeti ločeno vodene transakcije. Računovodja bo tako namreč imel vpogled le v poslovne podatke, ne pa tudi vpogleda v osebne transakcije. Prav tako bo pri uporabi ločenega  bančnega računa nižji tudi znesek za računovodske storitve, saj bo obseg knjiženja podatkov manjši.